Řetězový most
Jeden z posledních český řetězových mostů byl postaven v letech 1847 – 48 Vojtěchem Lannou podle návrhu Ing. Bedřicha Schnircha . Přemosťoval Vltavu u obce Podolsko na důležité obchodní cestě z Bavorska do Haliče, v té době bylo nejbližší přemostěni Vltavy v Týně nad Vltavou a v Praze. Pro svou historickou hodnotu byl v roce 1959 zapsán do Ústředního seznamu kulturních památek.
Most v Podolsku sloužil do roku 1960, kdy bylo rozhodnuto o jeho rozebrání a přenesení na jiné vhodné místo. Důvodem bylo plánované zatopení vodou z nádrže Orlík a to, že nad ním stál již nový železobetonový most z roku 1940.
Při demontáži mostu byla nalezena schránka, která obsahovala dobové dokumenty. Jednotlivé kamenné bloky byly označeny bílými číslicemi arabskými a červenými číslicemi římskými. Pro budoucí výstavbu bylo uloženo 2000 kusů žulových kvádrů a 1100 kusů konzervovaných železných částí mostní konstrukce.
Nosnou konstrukci mostu tvoří 4 řetězy uspořádané do dvou dvojic. Řetězy jsou uloženy na dvou kamenných pylonech o půdorysném rozměru 4 x 9m a výšce nad vozovkou 10m a jsou kotveny do čepů uchycených do železných desek v kotevních blocích. Vlastní dřevěná mostovka je nesena závěsy spuštěnými z čepů nosných řetězů.
Pro nové umístění mostu bylo vybráno údolí řeky Lužnice u obce Stádlec na silnici 3. třídy do Dobřejovic. Dopravu zde před postavením mostu obstarával brod a přívoz. Výstavba byla zahájena v roce